lunes, 12 de noviembre de 2007

FROM "Membership Matters"


LOOK IN THE MIRROR

by Rosemary Barker Aragon, RRIMC Zone 23


The
.Look in the Mirror. exercise is an essential first step in a membership development program. This is aimed at having a really good and objective look at ourselves, particularly from the eyes of outsiders. Incorporated therein is a set of 20 questions we should ask ourselves under six headings.


ENTHUSIASM:

1. Why did I join Rotary?

2. Am I enjoying Rotary? Why? If not, why not?

3. Am I proud to be a member of my club?

4. Am I pleased that someone introduced me to Rotary?


APPEAL:

5. How appealing is our club to guests and visitors? What sort of impressions do they get?

6. Is our club one that business and professional men and women would want to join?

7. Is our club a respected moving force in our community or just a club that meets and eats?

8. Are the regular meetings significant?

9. Do we enjoy good fellowship?

10. Do we get things done and have fun doing them?


PROFILE IN THE COMMUNITY:

11. How much does our community know of our club and the work we do?

12. What are we currently doing to lift the profile of our club in the community?


ATTITUDE:

13. Have I personally introduced a new member into Rotary? Recently?

14. Why do we need to look for new members?

15. Whose responsibility is it to introduce new members?


PROCEDURES:

16. How do we as a club currently recruit new members?

17. What is the procedure in our club for processing prospective members from source through to induction?


RETENTION & ASSIMILATION:

18. Has our club lost new members early? Why did this happen?

19. What process/program do we have in our club for assimilating new members?

20. Do we adequately involve new members in club activities and make them really feel welcome?


At the conclusion of the exercise, if the answers to the majority of the questions are affirmative, then any recruitment programme/plan is very likely to succeed.


However, if the majority of answers are negative, then any recruitment program/plan is probably doomed to fail. In that case, your first priority is to actively work to get your club in shape before you can hope to make much progress in attracting new members.


Where and how do we start to get our clubs in shape? The responsibility lies with the club leadership team. We suggest that you begin with an in-depth examination of your club.s governance. Do not hesitate to restructure your club to meet the needs of today.s business and professional people. men and woman, young and old.


Traducción libre al Español


Mírese en el Espejo

El ejercicio de Mirarse en el espejo es el primer paso esencial en un programa de Desarrollo del Cuadro Social.

Existen 20 preguntas que debemos preguntarnos nosotros mismos bajo 6 encabezados diferentes.

ENTUSIASMO

1. Por qué me uní a Rotary?

2. Estoy disfrutando a Rotary?, Por qué?, Si no, Por qué no?

3. Me siento orgulloso de pertenecer a mi club?

4. Estoy contento de que alguien me haya introducido al movimiento rotario?

ATRACCION

5. Qué tan atractivo es nuestro club para nuestros visitantes? Qué tipo de impresiones se llevan?

6. Es nuestro club uno que los hombres y mujeres de negocios les gustaría unirse?

7. Es nuestro club respetado en la comunidad? O solamente es un club para reunirse y comer?

8. Son las sesiones semanales significativas?

9. Se disfruta de un buen compañerismo?

10. Hacemos muchas cosas y disfrutamos haciéndolas?

PERFIL EN LA COMUNIDAD

11. Qué tanto conoce tu comunidad tu Club Rotario y el trabajo que hacemos?

12. Qué estamos haciendo para elevar el perfil del club en la comunidad?

ACTITUD

13. He introducido personalmente a alguien en Rotary? Recientemente?

14. Por qué necesitamos más miembros?

15. De quién es la responsabilidad de ingresar nuevos socios?

PROCEDIMIENTOS

16. De qué forma como club reclutamos los nuevos socios?

17. Cuál es el procedimiento en nuestro club para inducir al nuevo socio?

RETENCION Y ASIMILACION

18. Ha perdido socios nuestros club en forma temprana? Por qué pasó esto?

19. Qué procedimientos tenemos para asimilar los nuevos socios?

20. Involucramos adecuadamente a los nuevos socios en las actividades del club y los hacemos sentir muy bienvenidos?

Como conclusión del ejercicio, sí la mayor parte de las respuestas fue afirmativa, entonces cualquier programa de reclutamiento será exitoso. Sí fue lo contrario es decir negativas, cualquier plan de reclutamiento es muy posible que vaya camino del fracaso y su primera prioridad debe ser poner a su club en forma antes de pensar en atraer nuevos miembros.

Dónde y cómo debemos empezar para poner nuestro club en forma? La responsabilidad descansa en el Equipo de Liderazgo del club. Sugerimos empezar con un examen profundo de la dirección del club. No tenga reparos en reestructurar su club para que llene las necesidades actuales de las personas de negocios y profesionales, de viejos y jóvenes, hombres y mujeres.


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